Online hulpverlening U Centraal

Online hulpverlening U Centraal

U Centraal is een stedelijke welzijnsorganisatie in Utrecht. Beroepskrachten en vrijwilligers bieden informatie, advies, contact en praktische hulp aan cliënten, professionals en mantelzorgers. U Centraal heeft eerder, in het kader van de online informatie en advies, door Involvit een informatief portaal laten ontwikkelen (www.ugids.nl) waarop per thema relevante landelijke en lokale informatie wordt gegeven. Deze informatie wordt door een team van professionals up-to-date gehouden.

U Centraal wil, gezien de ontwikkelingen in het Utrechtse, haar dienstverlening nog dichter bij haar doelgroep brengen. Hieruit is het idee ontstaan om op een meer interactieve manier te gaan communiceren met de gedefinieerde doelgroepen.

Dit idee heeft, in samenspraak met Involvit, geleid tot het bieden van online informatie en advies via de website. Involvit heeft op verzoek van U Centraal deze online hulpverlening functionaliteit gerealiseerd.

Op zowel de website van U Centraal als op www.ugids.nl wordt nu functionaliteit aangeboden om met een medewerker van U Centraal te chatten en om deel te nemen aan discussies op het forum. De chatfunctionaliteit moet het contact voor de gebruiker met U Centraal laagdrempeliger maken. Het is mogelijk om anoniem met U Centraal te chatten maar het systeem biedt ook de mogelijk om een profiel aan te maken waardoor men zich bijvoorbeeld kan abonneren op dossiers rond een bepaald thema. Op de achtergrond werkt het systeem met wachtrijen zodat meerdere medewerkers van U centraal kunnen deelnemen aan chats. Op de website van U Centraal en de Ugids zijn de spreekuren aangegeven en wordt duidelijk aangegeven wanneer het chatspreekuur bemand is.

nieuwsbrief ontvangen

Vul uw gegevens in om u te abonneren op onze mailinglist.

wilt u meer weten?

volg ons

contact

Mobile ConnectIt is een Involvit-product

Rotterdamseweg 183c 2629 HD Delft
T +31 (0)15 268 268 7
E info@involvit.nl

© Involvit 2018